Beretning fra bestyrelsen om foreningens aktiviteter i løbet af året 2023
Vejen:
På trods af usædvanligt våd sommer og efterår / december har vejen igen i år holdt godt og tilfredsstillende uden væsentlige huller og nedslidninger af overfladen.
Vi havde en rotteskade i efteråret ved dæksel/ kloakrør for enden af vejen ved nr. 20 og 22, men det er blevet repareret af vandværket uden udgift for foreningen.
Der har været drøftelser om regler for opsætning af skilte, herunder anonyme opsætninger. Emnet bliver taget op som separatpunkt.
I mange år har der eksisteret en aftale om snerydning med en beboer på nabovej, men vedkommende har fremover sagt fra på grund af helbredet. I stedet har vi forhørt os hos Entreprenør Leisted-Jensen som har renoveret vejen og fordelt Dustex til støvdæmpning. Han har sendt tilbud på snerydning, grusning ved islag og vedligehold af vejen. Tilbuddet er mailet til alle.
Marianne og Carsten Busk har talt med naboen på Boholmsvej 6C om en anonym skriftlig note som naboen har modtaget gående på brug af Hybenbakken til bl.a. autotransport af affald og materialer. Marianne og Carsten er ikke ophavspersoner til noten og tager afstand fra brug af metoden og er i øvrigt ikke enig i, at naboens aktiviteter har været generende. De vil gerne, at dette føres til referat.
Men hvordan bør vi fremover ”lufte” utilfredsheder med forhold på vejen. Dette behandles også separat.
Fællesarealer
Vi har haft klippedage h.h.v. den 7. maj og 20. august efterfulgt af frokost på stranden. Der var enighed om, at den første klippedag bør rykkes en måned frem, så der er mere at klippe. Men begge dage var hyggelige med stort fremmøde og godt vejr.
De sidste par frokoster har foreningen givet kartoffelsalat og tomatsalat og engangsgrill og beboerne havde selv kød til eget brug.
Men måske bør vi gøre noget andet på klippedagene. Det vil vi også drøfte.
Søndagene den 2. juni og 18 august kunne være klippedage i år.